Willy de Zoete (CU) Goed gesprek gehad met de boeren

Buytenhof_2014-03-07  18.55.48.JPGzondag 09 maart 2014 22:16

Afgelopen vrijdag, 9 maart, heeft een delegatie van ChristenUnie en SGP een verhelderend gesprek gehad in de zorgboerderij De Buytenhof met belanghebbenden over het boeren alternatieve plan voor het Buijtenland van Rhoon. Bij dit gesprek waren Adjan Vos als woordvoerder van het Boeren Alternatieve plan gesteund door tweetal agrariƫrs Van Herk en De Klerk, de Poldermeiden en Wim Ge Warnaar van de Polderkolder. Ook schoven bij dit gesprek aan Ad Visser van de zorgboerderij en wethouder Raymond van Praag.

Namens de ChristenUnie/SGP Albrandswaard waren er fractievoorzitter Johan van Wolfswinkel, Frans van Zaalen, Piet van Poelgeest en Henk Visser aanwezig. Zij werden vergezeld door Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber en Statenlid van de provincie Zuid Holland Willy de Zoete.

Het was goed om nu korte lijnen te hebben met diverse belangengroepen om de focus goed voor ogen te hebben. Daar dat alles over diverse schrijven gaat treed er simpelweg ruis op de lijn. Het zijn soms die kleine nuance verschillen die zorgen tot grote onduidelijkheid of ergernissen bij andere partijen. Daarom was het goed dat er afgevaardigden van alle politieke lagen, nationaal, provinciaal en gemeentelijk aanwezig waren bij het gesprek. Zo ervoer de gemeente bijvoorbeeld in een wurggreep te zitten door de provincie en voor een keuze gesteld te zijn tussen twee kwaden. In een goed constructief gesprek werd er uitgelegd wat er voorafgaand allemaal wel niet is gebeurd. Meest belangrijke was de oplossingsgerichtheid van eenieder. Zo legde Mariëlle en Sharona namens de Polderkinderen uit waarom zij tot actie waren overgegaan en hoe succesvol dat werd. Met als trotse afsluiting van hun betoog; “Vanavond komen wij bij Hart van Nederland. Dus wel kijken he”.

Adjan Vos legde het alternatief uit en benadrukte het verschil van inziens. Zo is er hier sprake van actieve landbouw en dat vergt gewoon een andere doelstelling dan als je grond afgraaft en vervangt. Wij denken dat we hiermee een goed en degelijk alternatief kunnen bieden. Aan het einde van de avond overhandigde hij ook officieel het plan aan Carla Dik-Faber (CU) Tweede Kamerlid die toezegde korte lijnen met Albrandswaard te zullen gaan onderhouden om tot een oplossing te komen. Het meest belangrijke van de avond is dat eenieder gehoord is geweest zodat de processen nu op elkaar afgestemd kunnen gaan worden, natuurlijk met inspraak van bemiddelaar Cees Veerman. We kunnen wel op elkaar gaan wachten maar beter is of gezamenlijk gaan bekijken wat wij voor elkaar kunnen gaan doen aldus Johan van Wolfswinkel van de ChristenUnie SGP Albrandswaard. Persoonlijk ben ik van mening dat er hier duidelijk stappen in de goede richting zijn gezet en het is nu zaak dit te continueren.

Buytenhof_2014-03-07 18.55.48.JPG111,5 kBimage/jpegdownload
Buytenhof_2014-03-07 18.56.17.JPG75,2 kBimage/jpegdownload
Buytenhof_2014-03-07 18.56.55.JPG100,6 kBimage/jpegdownload
Buytenhof_2014-03-07 18.59.24.JPG134,3 kBimage/jpegdownload
Buytenhof_2014-03-07 19.01.01.JPG201,2 kBimage/jpegdownload

Reacties op 'Willy de Zoete (CU) Goed gesprek gehad met de boeren'

Geplaatst op: 24-04-2014 05:39
El último testimonio así Replicas de relojes isocronismo de cada pieza, tomado y probados individualmente, siguiendo Replica Relojes procedimientos similares al COSC (misma norma ISO 3159). Este observatorio de Besançon es también uno de los centros de Relojes Rolex conocimientos del concurso internacional de Chronométrie, premiando cada dos años conforme a sus relojes de selección más precisas en el mundo.

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.